De CXO is een relatief nieuwe positie, maar er zijn natuurlijk industrieën die sinds hun ontstaan niet anders doen dan denken aan hoe de klant een product gebruikt of ervaart. Het casino is daar een van de beste voorbeelden van. Elke CXO die ooit een casino of online casino bezocht heeft zal merken hoe het helemaal op de klant gericht is. Hier zijn 7 lessen die je kunt trekken uit je volgend casinobezoek.
1. Maak elke handeling zo eenvoudig mogelijk
Het belangrijkste dat men in een casino kan doen, is geld inzetten. De eenvoudigste manier om in een casino geld in te zetten, is op een gokautomaat. Het enige wat je moet doen in geld invoeren en op een knopje drukken. Zelfs iemand die totaal niets weet over zijn winstkansen, of hoe het spel werkt, kan de handeling uitvoeren. Dat kan zelfs je oma. Ook bij het ontwerp van je website, app of spel, moet je hiermee rekening houden.
2. Maak alles toegankelijk
Casino's maken het zeer eenvoudig door honderden gokautomaten te plaatsen vlak bij ingangen. Zodra je het casino binnenkomt, worden je hersenen geconfronteerd met heel veel flitsende, heldere, glanzende dingen die gewoon schreeuwen: "Speel met mij!". Niets is eenvoudiger dan gewoon te gaan zitten en een gokje te wagen.
3. Geef de indruk van controle
Gokkasten zijn behoorlijk slim ontworpen. Er zijn allerlei mogelijkheden die je als speler zelf kunt bepalen, je kan kiezen hoeveel je wil inzetten, kiezen tussen verschillende spelmodussen en natuurlijk kiezen tussen de verschillende soorten spellen. Al die knoppen en opties geven de indruk van controle, alsof de speler een complex machine aan het bedienen is. Er is veel meer aan het gebeuren dan enkel steeds enkel op die enkele spin-knop te drukken. Zo heb je als speler het gevoel dat je het spel meer kunt beïnvloeden. Door de indruk van controle toe te voegen aan je project zal de gebruiker zich meer betrokken voelen en zal het engagement verhoogd worden.
4. Zorg voor extra prikkels
Een casinobezoek draait voor sommigen enkel om de casinospellen zelf. Maar de meeste casino's bieden tal van andere vormen van vertier. Zo vind je er vaak concerten, muziekfestivals, dansgelegenheden, beroemdheden en noem maar op. Welk product je ook aan de man wil brengen, het is altijd leuk iets extra's aan te bieden.
5. Geeft iets gratis
Als je een beetje rondhangt in het casino, zal je merken dat je allerlei extra's krijgt in de vorm van gratis drankjes en hapjes. De beste online casino's van Nederland geven dan weer gratis spins en tal van andere bonussen. Zolang er gratis producten te krijgen zijn, zullen er veel mensen aanwezig zijn. Hoewel er zeker een aantal profiteurs bij zullen zitten, zullen de meeste mensen maar al te graag een deel van hun geld uitgeven. Wees natuurlijk voorzichtig dat je niet te veel weggeeft.
6. Versterk de overwinningen
Hoewel je soms maar een paar euro wint op een gokkast, is de reactie die je erbij krijg van groot belang. Als je de gokkast ziet oplichten zou je bijna denken dat je op slag miljonair bent geworden. Al die felgekleurde flitsen, en opgewonden piepgeluiden geven een kleine roes van overwinning die je maar al te graag opnieuw wil ervaren. Dit zie je bijvoorbeeld ook bij minigames op je smartphone.
7. Zorg voor een complete ervaring
Een casino is in feite een wereld op zich. Eens je binnen bent, zit je in een afgesloten bubbel. Er is geen natuurlijk licht en er zijn geen ramen. Klokken vind je evenmin en iedereen is chique gekleed. Je bent binnen in een doolhof en moet zelf je weg zien te vinden. Soortgelijke ervaringen zijn van toepassing bij succesvolle videospellen, apps of websites.
Reageer
Preview